Kjøpsbetingelser

Alle bestillinger behandles fortløpende i galleriets åpningstider og sendes snarest mulig, senest innen 3 arbeidsdager. Dersom Norske Grafikere ikke skulle klare dette vil kunden kontaktes slik at ordren kan kansellere kostnadsfritt.
Alle trykkene selges uten ramme dersom ikke annet er avtalt. Hvert trykk blir sendt med Posten. Trykkene kan også hentes i vårt galleri i Tollbugata 24.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og ehandelsloven.

1. PARTER.
Selger er den aktuelle kunstner. Norske Grafikere formilder kunst på vegne av kunstneren og kunstverket er kunstnerens eiendom inntil varen er betalt.
Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.

2. OPPLYSINGER GITT AV NORSKE GRAFIKERE.
Norske Grafikere gjør sitt ytterste for å gjengi bildene på en best mulig måte, men det gjøres oppmerksom på at fargene kan variere noe fra skjerm til skjerm. I noen tilfeller vil også hvert enkelt trykk variere i farge fra hverandre.
Vi tar forbehold om skrivefeil og utsolgte trykk. Ved utsolgtsituasjoner vil kjøper få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet.
Alle bilder er signert original grafikk. Les mer om grafikk her: Hva er grafikk.

3. PRISER.
På kunstsalg over kr. 2000,- kommer lovpålagt 5% Kunstavgift. Les mer om kunstavgiften. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter i forbindelse med kjøpet.
Tilleggskostnader ved import og toll varierer fra land til land og disse må dekkes av kjøper.

4. BETALING.
Betaling skjer via Klarnas betaløsning.

5. ANGRERETT.
Angrerett innebærer at kjøper uten grunn kan returnere en vare til Norske Grafikere selv om det ikke foreligger noen mangel ved den. Kjøper kan også angre på kjøpet før varen er levert.
Det er 14 dagers angrefrist ved kjøp via internett. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må trykket være levert oss i samme tilstand som da kjøper mottok det. Eventuell returforsendelse må betales av kjøper.
Kreditering kun til samme kortnummer.

6. UNDERSØKELSE AV PRODUKTENE.
Etter at kjøper har mottatt trykket bør kjøper undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, i tilfellet skader under transporten eller om det ellers har feil eller mangler.

7. RETTIGHETER VED FEIL OG MANGLER.
Dersom trykket har feil eller mangler, kan kjøper etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, erstatning eller heving av kjøpet.

8. PERSONOPPLYSNINGER.
Personopplysningene behandles kun internt, og vil ikke bli gitt til tredje person.