Sidsel Westbø (f.1943) er opprinnelig fra Skien, men bor og arbeider i Askim. Hun er utdannet ved Statens – Håndverks og Kunstindustriskole (1962-66) og Statens Kunstakademi (1966-70). Westbø har hatt en rekke utstillinger, blant annet på Nasjonalgalleriet, Kunstnerforbundet, Kunstnernes Hus og Norske Grafikere og gjennom årenes løp har hun deltatt på flere internasjonale grafikkbiennaler i Japan, Polen, Tyskland, Frankrike og England. Hun er innkjøpt av blant andre Museet for Samtidskunst, Nasjonalgalleriet, British Museum, Oslo Kommunes kunstsamlinger og København Kulturfond.

Med sitt presise, minimalistiske formspråk fremstår Westbø som en forenklingens kunstner. Hennes grafiske arbeider er sirlig utført i en tidkrevende og møysommelig teknikk, der hun ofte kombinerer høytrykk med koldnålsraderinger. På den måten skaper hun en finjustert balanse mellom abstrakt stringens og følsom vibrasjon. Et særegent uttrykk som både er strengt og mykt på samme tid. Som Sidsel Helliesen skrev i katalogteksten da Westbø stilte ut på Kunstnerforbundet i 2009: «Teknisk perfeksjon i samsvar med utpreget visuell følsomhet er karakteristisk».

Hun trykker alltid i svært begrensede opplag, og arbeider gjerne i serier som danner arkitektoniske, romlige konstellasjoner. Arbeidene hennes har blitt brukt i en rekke offentlige utsmykninger, som Oslo Lufthavn Gardemoen, Stavanger Tinghus og Regjeringskvartalet.

Motivmessig beveger hun seg i et renskårent landskap som antyder mer enn å avdekke. Naturelementer som er redusert ned til geometriske former og jevne fargeflater på et bakteppe av gjennomgående rytme og repetisjon. Det innholdsmessige utgangspunktet antydes for øvrig gjennom titler som «Måneskinn», «Mørketid», «Stjernekikker» og «Eplehagen».